موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13221
مديرعامل سازمان ميادين و تره‌بار شهرداري تهران خبر داد؛ اضافه شدن نانوايي‌ها به مجموعه خدمات بازارهاي تره‌بار جديد تهران

مديرعامل سازمان مديريت ميادين و ميوه‌ و تره‌بار شهرداري تهران با بيان اينکه در بازارهاي جديد از جمله در مناطق 17، 18 و 20 تلاش کرده‌ايم تمامي خدمات به‌ صورت کامل ارائه شود، گفت: بازارها ديگر به شکل تک‌غرفه‌اي نيستند و خدمات جديدي به آن‌ها افزوده شده است.به گزارش خبرنگار ما آيين افتتاحيه 6 بازار ميوه‌ و تره‌بار در 6 محله از شهر تهران در قالب يکصد و نود و يکمين پويش اميد و افتخار، ديروز با حضور داود گودرزي معاون خدمات شهري و محيط‌زيست شهرداري تهران و مهدي بختياري‌زاده مديرعامل سازمان مديريت ميادين و ميوه‌ و تره‌بار شهرداري تهران برگزار شد.بختياري زاده در حاشيه مراسم در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تأکيد شهرداري تهران بر توسعه کمي و کيفي بازارها گفت: همان‌طور که معاون خدمات شهري و شهردار تهران بر توسعه کمي بازارها تأکيد داشته‌اند، توسعه کيفي خدمات نيز از مأموريت‌هاي اصلي و کارويژه‌هاي سازمان مديريت ميادين است. در چهار سال اخير تلاش کرده‌ايم سطح کيفيت خدمات در ميادين افزايش يابد.وي افزود: کيفيت موضوعي نيست که بتوان آن را متوقف کرد و بايد به‌ صورت مستمر پيگيري شود. در همين راستا، برنامه داريم تا علاوه بر نظارت‌هاي انساني، نظارت‌هاي تصويري را تقويت کنيم فرآيند نظارت دقيق‌تر، به‌ روزتر و لحظه‌اي انجام شود.مديرعامل سازمان مديريت ميادين و ميوه‌ و تره‌بار شهرداري تهران با اشاره به سياست شهرداري تهران در توسعه متوازن بازارهاي ميوه و تره‌بار گفت: با رهنمودها و هدايت‌هاي معاون خدمات شهري و شهردار تهران، تمرکز ويژه‌اي بر توسعه بازارها در مناطق جنوبي شهر صورت گرفته است. در چهار سال اخير، تلاش کرده‌ايم تا علاوه بر افزايش تعداد بازارها، از نظر کيفيت، نوع معماري، عرضه خدمات و تکميل امکانات نيز شاهد ارتقاي قابل توجهي باشيم.وي افزود: هم‌اکنون از ميان شش بازاري که امروز افتتاح مي‌شود، چهار بازار در مناطق جنوبي و دو بازار در مناطق شمالي تهران قرار دارند. اين موضوع به معناي غفلت از مناطق شمالي نيست، بلکه تلاشي است براي جبران عقب‌ماندگي‌هايي که در سال‌هاي گذشته در جنوب شهر وجود داشته است. هدف ما اين است که سطح خدمات در مناطق جنوبي گسترش يابد و بتوانيم پاسخگوي نيازهاي مردم اين بخش از شهر باشيم.بختياري زاده ادامه داد: در بازارهاي جديد از جمله در مناطق 17، 18 و 20 تلاش کرده‌ايم تمامي خدمات به‌ صورت کامل ارائه شود. بازارها ديگر به شکل تک‌غرفه‌اي نيستند و خدمات جديدي به آن‌ها افزوده شده است؛ از جمله با دستور معاون خدمات شهري، نانوايي‌ها نيز به مجموعه خدمات بازارها اضافه شده‌اند که جزو طرح‌هاي جديد درحال توسعه در سازمان مرکزي است.مديرعامل سازمان مديريت ميادين همچنين به معماري بازارهاي جديد اشاره کرد و گفت: بازار فدک که امروز افتتاح مي‌شود، با نوعي سبک معماري ايراني-اسلامي طراحي شده که با ويژگي‌هاي فرهنگي و تاريخي منطقه هماهنگ است. اين الگو در بازار باباخان در منطقه 20 نيز اجرا شده و در ساير مناطق شهر نيز تسري خواهد يافت. برنامه ما افزايش تعداد بازارهايي است که با اين سبک طراحي و احداث مي‌شوند.وي با بيان اينکه رويکرد شهرداري دسترسي آسان شهروندان به خدمات است، تصريح کرد: در تلاش هستيم تا در تمامي محلات تهران، تا جايي که زمين مناسب وجود داشته باشد، بازارهاي جديد احداث کنيم. براساس آخرين مطالعات انجام‌ شده، ميانگين فاصله ميان دو بازار در تهران حدود 930 متر است؛ به‌گونه‌اي که شهروندان در هر نقطه‌اي از شهر با طي حدود 930 متر به نزديک‌ترين بازار ميوه و تره‌بار دسترسي خواهند داشت.

عناوین این صفحه