وزير آموزش و پرورش گفت: موضوع ما در آموزش و پرورش و در اين دولت، توسعه عدالت آموزشي است که جز مهمترين برنامههاي دولت به شمار ميرود و در پنج تا شش محور در دستور کار قرار گرفته است. يکي از بارزترين مصاديق اين برنامهها، ساخت فضاهاي آموزشي است که اگر بخواهيم مصداق دقيق آن را ذکر کنيم، تقريباً ساماندهي مدارس کانکسي بالاي 10 نفر و ساماندهي مدارس به اصطلاح سنگي از بارزترين نمونههاست که الحمدلله انجام شده است.به گزارش خبرنگار ما، عليرضا کاظمي در حاشيه جلسه هيئت وزيران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قبلاً در ستاد تنظيم بازار قيمت توافقي شير را با تمام کارخانههاي لبني و شرکتهاي توليدي مشخص کرده و بسته بوديم و بعد دوباره اين چون اين امر مربوط به شهريور بود، اتفاقاتي افتاد که به هر حال قيمتها به خاطر تغيير قيمت نهادهها تغيير کرد.وي افزود: درحال حاضر عليرغم اينکه در دو سه استان توزيع شير را شروع کرديم که عليرغم آنکه يک تفاهمنامه اوليه بسته بوديم الان يک مقداري در توزيع شير به چالش خورديم.کاظمي در خصوص اقدامات دولت براي بست و گسترش عدالت آموزشي گفت: عدالت آموزشي ابعاد متعددي دارد؛ يک بعد آن مربوط به نيروي انساني است، بعد ديگر به فضا و تجهيزات مربوط ميشود، و بخشي نيز به کيفيت کار بازميگردد.کاظمي افزود: اگر دقت کنيد، مباحث متعددي پيرامون نيازمنديهاي جامعه دانشآموزي مطرح است. به هر حال، شما نگاه کنيد در حوزه تغذيه، در حوزه امکاناتي که ممکن است يک دانشآموز لازم داشته باشد، ابعاد مختلفي وجود دارد. حوزه ورزشي به جاي خود، حوزه پرورشي نيز در جاي خود قرار دارد و مسائل گوناگوني در اين زمينه مطرح است.وي ادامه داد: موضوع ما در آموزش و پرورش و در اين دولت، توسعه عدالت آموزشي است که جز مهمترين برنامههاي دولت به شمار ميرود و در پنج تا شش محور در دستور کار قرار گرفته است. يکي از بارزترين مصاديق اين برنامهها، ساخت فضاهاي آموزشي است که اگر بخواهيم مصداق دقيق آن را ذکر کنيم، تقريباً ساماندهي مدارس کانکسي بالاي 10 نفر و ساماندهي مدارس به اصطلاح سنگي از بارزترين نمونههاست که الحمدلله انجام شده است.وزير آموزش و پرورش گفت: موضوع تجهيزات آموزشي موجود، ايجاد فرصتهاي برابر آموزشي و توجه به نخبگان در حوزههاي مختلف همگي در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد. البته اگر قرار باشد براي هرکدام از اين موارد مصداق بيان کنم، طبيعتاً زمان زيادي لازم خواهد بود.وي افزود: اجازه ميخواهم به اين بخش اشاره کنم که يکي از مصاديق عدالت آموزشي، کيفيت کار آموزش در مناطق مختلف کشور است که از طرق گوناگون دنبال ميشود. يکي از اين راهها، آموزش معلمان است. ما پروژه آموزش معلمان و آموزش مديران را با هدف دستيابي به سطحي کيفي از آموزش يکسان و برابر دنبال ميکنيم.کاظمي گفت: تقريباً به ميانگين بين 70 تا 80 درصد معلمان را توانستهايم براي رسيدن به سطحي از کيفيتبخشي آموزش، تحت آموزشهاي لازم قرار دهيم. اين موضوع، همانگونه که ميدانيد، بارها مطرح شده است؛ اين امر چه در قالب اجتماعات يادگيري، چه در قالب جشنوارههاي مختلفي که برگزار شده، و چه در قالب آموزشهايي که ارائه شده است.وزير آموزش و پرورش گفت: بخشي ديگر از کار نيز مربوط به تجهيزات آموزشي است که مطالعات زيادي در اين زمينه انجام شده است. سامانهاي طراحي کردهايم تا بتوانيم اطلس تجهيزات آموزشي مدارس را بهصورت دقيق به دست آوريم.وي ادامه داد: استانداردهاي تجهيزات را مبتني بر فناوريهاي روز مشخص کردهايم و بنا داريم انشاءالله با يک الگوي مدلمحور، اين مسير را ادامه دهيم. اين نيز مسئله ديگري است که به هر حال در دستور کار قرار دارد.