يک مسئول:برخي سياستها و تصميمات سليقهاي صنعت آرد خوزستان را به مرز بحران رسانده استاهواز- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: رضا عليرضايي رئيس انجمن صنفي کارفرمايي کارخانجات آرد خوزستان با انتقاد از برخي سياستها و تصميمات سليقهاي دستگاههاي اجرايي در حوزه صنعت آرد استان اظهار کرد: اين وضعيت، ادامه فعاليت واحدهاي آردي را به مرز بحران رسانده و اعتماد فعالان بخش خصوصي را بهشدت تضعيف کرده است.وي با بيان اينکه کارخانجات آرد بهعنوان واحدهايي خصوصي عملاً زير نظر نزديک به 30 دستگاه دولتي فعاليت ميکنند، افزود: با ساختار فعلي، مشخص نيست ما بخش خصوصي هستيم يا دولتي و اين بلاتکليفي زخم عميقي بر پيکره صنعت بر جاي گذاشته است.عليرضايي با انتقاد از ثابتماندن دستمزد آسياب از سال 1393 تاکنون افزود: در اين بيش از يک دهه، دستمزد آسيابها بدون تغيير مانده، درحالي که هزينههاي توليد چندين برابر شده است.وي ادامه داد: دولت متعهد بوده است مابهالتفاوت اين دستمزدها را بهعنوان «جيره کوچک» پرداخت کند، اما اين پرداخت نيز در سه سال اخير متوقف شده است و کارخانجات ديگر توان تامين قطعات و بازسازي تجهيزات را ندارند.رئيس انجمن صنفي کارفرمايي کارخانجات آرد خوزستان با تأکيد بر پرهيز از عملکرد سليقهاي يا غيرشفاف در شعب تامين اجتماعي بيان کرد: توجه به اين موضوعات علاوه بر جلوگيري از تضعيف اعتماد کارفرمايان، مسير جذب و نگهداشت نيروهاي متخصص در استان را تقويت خواهد کرد.نماينده کارخانجات آرد خوزستان همچنين به بحران هزينه حمل و نقل گندم اشاره کرد و گفت: نرخ حملي که در سال 1393 تعيين شده بود، هنوز ازسوي دولت در همان سطح پرداخت ميشود. درحالي که ميانگين هزينه واقعي حمل گندم به حدود 400 هزار تومان رسيده، الزام سازمان تأمين اجتماعي به صدور بارنامه و پرداخت حق بيمه اين رقم را تا 600 هزار تومان افزايش ميدهد.عليرضايي تأکيد کرد: در شرايطي که هيچ بازنگري در نظام قيمتگذاري، دستمزد آسياب يا نرخ حمل صورت نگرفته، فشارهاي اداري و تصميمات غيرکارشناسي، ادامه فعاليت براي کارخانجات آرد را عملا غيرممکن کرده است.