در راستاي اجراي سياستهاي تحولي دستگاه قضا و با هدف تکريم ارباب رجوع، نحوه حضور مراجعين، وکلا، کارشناسان رسمي و اصحاب پرونده در شعب ديوان عالي کشور ساماندهي شد.يکي از مصاديق برجسته تکريم ارباب رجوع ايجاد فضاي مناسب جهت ديدار چهره به چهره و بدون واسطه مراجعين با مسئولين و قضات ديوان عالي کشور است، بهرغم اينکه مواد 393 و 468 قانون آيين دادرسي کيفري، رسيدگي در ديوان عالي کشور را بدون حضور اصحاب دعوا يا وکلاي آنها مقرر داشته است؛ اما بنا به تصريح رئيس ديوان عالي کشور مبني بر تکريم مراجعين گرامي، اين امکان فراهم شده است که اصحاب پرونده بتوانند در موارد ضروري با مراجعه حضوري شخصا پيگير امور خود باشند.بر اين اساس، با توجه به نوع درخواست و موضوع پرونده، اوقات حضور متقاضيان تنظيم و ساماندهي شده و اصحاب پرونده و مراجعان ميتوانند به دور از هرگونه بينظمي و سردرگمي، در زمانهاي اعلام شده به شرح ذيل به ديوان عالي کشور مراجعه کنند.- پيگيري پروندههاي جرياني موضوع ماده 477 قانون آيين دادرسي کيفري در شعب خاص، روزهاي دوشنبه از ساعت 10 الي 12- پيگيري درخواستهاي جديد و پروندههاي اعاده دادرسي موضوع ماده 474 قانون آيين دادرسي کيفري و درخواستهاي جديد موضوع ماده 477 قانون مذکور همه روزه از ساعت 9 الي 10- پيگيري پروندههاي موضوع فرجام خواهي همه روزه از ساعت 10 الي 11- پيگيري درخواستهاي مرتبط با حوزه رياست، معاونين و مديران ديوان عالي کشور همه روزه از ساعت 11 الي 12.