موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13225
راه‌اندازي مجهزترين مرکز آموزش مکانيک ايساکو کشوردردانشگاه مهارت سيستان و بلوچستان زاهدان- خبرنگاررو

راه‌اندازي مجهزترين مرکز آموزش مکانيک ايساکو کشوردردانشگاه مهارت سيستان و بلوچستان زاهدان- خبرنگارروزنامه جمهوري اسلامي: دانشگاه ملي مهارت، دانشگاهي کارآفرين ماموريت گراست که از سال 1390 با مجوز رسمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، فعاليت علمي، آموزشي و پژوهشي خود را آغاز نموده است. اين دانشگاه حلقه ارتباط بين صنعت و يکي از مهم‌ترين متوليان آموزش عالي مهارتي کشور مي‌باشد. رئيس دانشگاه ملي مهارت واحد استاني سيستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: يکي از دلايل موفقيت در جذب دانش‌آموختگان به بازار کار، ارتباط نزديک اين دانشگاه با صنعت و محيط واقعي کار است.محمد قاسمي افزود: در همين راستا و براساس تفاهم‌نامه‌اي، مجهزترين مرکز آموزش مکانيک ايساکو کشور در اين دانشگاه راه‌اندازي شد تا دانشجويان رشته مکانيک خودرو در فضاي واقعي آموزش ببينند. وي اعلام کرد: دانشگاه ملي مهارت واحد استاني سيستان و بلوچستان با داشتن 6 مرکز، 48 رشته مهارتي و 3500 دانشجوي دختر و پسردر مقاطع کارداني و کارشناسي نقش مؤثري در اشتغال زايي اين استان ايفا مي‌کند. قاسمي اظهار داشت: بدليل استقبال بالاي دانش‌آموزان دختر، مرکز شماره 2 دانشگاه مهارت سيستان و بلوچستان با رشته‌هاي تربيت بدني، طراحي دوخت، گرافيک، کامپيوتر و تربيت کودک راه‌اندازي شده است. او گفت: حدود 70 درصد از دانش‌آموختگان اين دانشگاه پس از پايان تحصيل جذب بازار کار مي‌شوند که نشان‌دهنده کارآمدي آموزش‌هاي مهارتي در اين مرکز است.رئيس دانشگاه ملي مهارت سيستان و بلوچستان ادامه داد: امسال 30 دانشجو در رشته مکانيک خودرو در اين مرکز تحت آموزش قرار گرفته‌اند و پيش‌بيني مي‌شود همه آنان پس از اتمام دوره مهارتي جذب بازار کار شوند.او همچنين اعلام کرد: مصطفي پيام يکي از دانشجويان اين دانشگاه که اهل سراوان مي‌باشد در رشته مکانيک خودرو مدال طلاي المپيک کشوري را کسب کرده است. قاسمي تصريح کرد: در نشستي با مسئولان پارک علم و فناوري سيستان و بلوچستان مقرر شد تا پايان سال جاري مرکز رشد دانشگاه ملي مهارت در زاهدان راه‌اندازي شود که به‌عنوان فن‌بازاربراي عرضه و فروش محصولات توليدي دانشجويان فعاليت خواهد کرد. وي هدف از تأسيس اين مرکز را حمايت از ايده‌هاي جديد و تبديل آن‌ها به محصول قابل عرضه در بازار دانست و افزود: اين اقدام مي‌تواند به گسترش فعاليت‌هاي نوآورانه و کارآفرينانه در ميان دانشجويان کمک کند.