هوش مصنوعي مسئول رسيدگي به اعتراض آنلاين جريمه رانندگي شدرئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: رسيدگي به
هوش مصنوعي مسئول رسيدگي به اعتراض آنلاين جريمه رانندگي شدرئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: رسيدگي به اعتراضات آنلاين جريمههاي رانندگي فقط توسط هوش مصنوعي انجام ميشود و هيچ دخالت انساني در آن وجود ندارد. سردار سيد تيمور حسيني، رئيس پليس راهور از آنلاين شدن رسيدگي به جريمههاي اشتباه رانندگي خبر داد و افزود: يکي از گلايههايي که مردم دارند مربوط به جريمههاي غيرواقعي است؛ به عنوان مثال، فردي در جادهاي حضور نداشته اما براي او جريمه صادر شده است.وي گفت: رسيدگي به اين موضوعات در گذشته مستلزم مراجعه حضوري به يک واحد راهور يا هيئتهاي رسيدگي مستقر در ادارات پليس راهور بود. خيلي منطقي نيست که يک فرد براي يک جريمه 100 هزار توماني بخواهد 400 تا 500 هزار تومان هزينه کند تا به جريمه اعتراض کند و در نتيجه، عليرغم ميل باطني از اعتراض به جرائم رانندگي خود صرفنظر ميکرد.وي افزود: براي همين سازوکاري ايجاد کرديم (که در هفته فراجا رونمايي و افتتاح ميشود) که براي اعتراض به جرائم رانندگي نيازي به مراجعه حضوري نباشد و افراد بتوانند در خانه و تنها با تلفن همراه خود به اين جريمهها اعتراض کنند.رئيس پليس راهور گفت: سازوکار اين سامانه نيازمند دسترسي به سامانههاي ديگر است. به عنوان مثال، اگر فردي در جاده زنجان جريمه شده و ميخواهد به آن اعتراض کند، پليس بايد دسترسي داشته باشد تا از طريق سامانههاي راهداري و ترددشمارها بررسي کند که آيا اين خودرو در آن جاده بوده يا خير.وي افزود: ترددشمارها، دوربينها و ساير تجهيزات بررسي ميشوند؛ اگر مشخص شود که فرد در آن مسير حضور داشته، با عکس به او اطلاع داده ميشود که جريمه واقعي است و اگر حضور نداشته باشد، جريمه به صورت خودکار اصلاح و نتيجه آن با پيامک به فرد اعلام خواهد شد.حسيني در پاسخ به اين سؤال که آيا مردم ميتوانند به روند رسيدگي اميدوار باشند، گفت: اين فرآيند فردمحور نيست، کاربرمحور هم نيست، بلکه با استفاده از هوش مصنوعي انجام ميشود و هيچ دخالت انساني در آن وجود ندارد؛ بنابراين رسيدگي منصفانه خواهد بود.