ديوان عدالت اداري با ابلاغ دستورالعملي جديد به کليه دفاتر شعب اعلام کرد: ارسال و دريافت کليه مکاتبات و مستندات قضايي تنها از طريق سامانه دفاتر خدمات الکترونيک قضايي و سامانه خودکاربري امکان پذير خواهد بود.در جهت تحقق هوشمندسازي و الکترونيک شدن فرآيندهاي دادرسي و ارتقاي کيفي فرآيندهاي قضايي، ديوان عدالت اداري با ابلاغ دستورالعملي جديد به کليه دفاتر شعب اعلام کرد از اين پس، تمامي مکاتبات و تبادل اوراق قضايي را صرفا بهصورت الکترونيک و از طريق بسترهاي رسمي انجام دهند.به موجب اين دستورالعمل، ارسال و دريافت کليه مکاتبات و مستندات قضايي تنها از طريق سامانه دفاتر خدمات الکترونيک قضايي و سامانه خودکاربري امکان پذير خواهد بود.اين اقدام با دستور رئيس ديوان عدالت اداري و در اجراي سياستهاي کلان قوه قضاييه مبني بر هوشمندسازي فرآيندهاي دادرسي، کاهش مراجعات حضوري و افزايش سرعت، دقت و شفافيت در رسيدگي به پروندهها صورت گرفته است.از اين پس، هيچ مکاتبهاي به صورت کاغذي يا دستي در ديوان عدالت اداري پذيرفته نخواهد شد و دفاتر شعب استاني و کارکنان اداري موظف به پاسخگويي صرفا از طريق بسترهاي الکترونيک هستند.مراجعان، وکلا و اصحاب دعوا بايد با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونيک قضايي يا استفاده از حساب کاربري در درگاه ديوان عدالت اداري، امور خود را پيگيري کنند.اين تحول، گامي بزرگ در مسير هوشمند سازي ساختار اداري ديوان عدالت اداري است و با هدف ارتقاء شفافيت، پيشگيري از خطاي انساني، صرفهجويي در منابع و زمان و تکريم مراجعان اجرا ميشود.با عنايت به ابلاغ اين دستورالعمل، تمامي وکلا، مراجعان و نهادهاي ذيربط موظفند که ضمن هماهنگي کامل با اين تغيير، از هرگونه مراجعه حضوري يا ارسال اسناد فيزيکي خودداري کنند.