مديرعامل شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي ايران از رشد حدود 7 درصدي توزيع روزانه بنزين و ثبت نصاب توزيع بيش از 200 ميليون ليتر بنزين در يک روز خبر داد. کرامت ويسکرمي درباره آمار توليد و توزيع بنزين در کشور گفت: از ابتداي امسال تاکنون، ميانگين توزيع روزانه بنزين حدود 130 ميليون ليتر بوده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال (1403) با رقم ميانگين 122 ميليون ليتر در روز حدود 7 درصد رشد داشته است.وي با اشاره به ثبت رکوردهاي تازه در مصرف بنزين کشور افزود: رکورد توزيع بنزين 29 اسفند پارسال با رقم 164 ميليون ليتر در يک روز شکسته شده بود، اما امسال بيشترين رکورد مصرف بنزين مربوط به 23 خرداد 1404 است که همزمان با تهديدهاي ناشي از حمله رژيم صهيونيستي، مقدار توزيع بنزين در يک روز به بيش از 200 ميليون ليتر رسيد، همچنين ميانگين توزيع بنزين در دفاع مقدس 12 روزه 117 ميليون ليتر در روز بوده است.مديرعامل شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي ايران در تشريح توليد بنزين و نفتگاز در کشور گفت: ميانگين توليد روزانه نفتگاز از ابتداي دولت چهاردهم تاکنون حدود 116 ميليون ليتر و بنزين حدود 103 ميليون ليتر است. روند تأمين بنزين بهگونهاي برنامهريزي شده تا بتوانيم با استفاده از افزايش توليد و واردات، ذخيرهسازي مناسبي انجام دهيم و پاسخگوي مقدار بنزين توزيعي در کشور باشيم.ويسکرمي همچنين درباره اعتراض برخي رانندگان کاميون به سهميه نفتگاز گفت: تخصيص سهميه سوخت به ناوگان ديزلي چه درونشهري و چه برونشهري بر مبناي عملکرد و پيماش اين ناوگانها انجام ميشود و هر 15 روز يکبار عملکرد و فعاليت اين ناوگانها بر مبناي اسناد حمل مانند بارنامه و باربرگ مشخص ميشود و اين عملکرد ناوگان است که مقدار سهميه سوخت را مشخص ميکند و شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي ايران هيچ دخالتي در تعيين مقدار سهميه نفتگاز ناوگانها ندارد و تنها عملکرد ناوگانها ملاک تخصيص سوخت است.مديرعامل شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي ايران به معضل بارنامههاي صوري اشاره کرد و گفت: بررسيها نشان داد بخشي از باربرگها و پروانههاي فعاليت صادرشده براي ناوگان حملونقل وجود خارجي ندارد، يا متناسب با ظرفيت و نياز واقعي شهرها نيست که همين موضوع سبب شده برخي خودروها بدون فعاليت واقعي، تنها با ثبت کيلومتر صوري سهميه دريافت کنند.