موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13229
ارتقاي رتبه معلمان مدارس محروم، روستايي و استثنايي از مهر امسال

رئيس مرکز برنامه‌ريزي منابع انساني و امور اداري وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن زمينه ارتقاي رتبه براي معلمان مدارس محروم، روستايي، عشايري و استثنايي از ابتداي سال تحصيلي جاري خبر داد.علي باقرزاده مشاور وزير و رئيس مرکز برنامه‌ريزي منابع انساني و امور اداري در گردهمايي کارشناسان حوزه منابع انساني و اداري مديريت‌هاي آموزش و پرورش شهرستان‌هاي خراسان جنوبي، گفت: در يک سال گذشته، بيش از 430 هزار پرونده رتبه‌بندي معلمان در سراسر کشور تعيين‌تکليف شده و بسياري از ابهامات و موانع قانوني در اين زمينه برطرف شده است.وي افزود: با اقدامات انجام‌شده، امکان اجراي کامل آيين‌نامه رتبه‌بندي براي همه فرهنگيان اعم از آموزشي و اداري فراهم شده و اکنون هيچ محدوديت قانوني يا مالي براي صدور احکام وجود ندارد.باقرزاده همچنين از فراهم شدن زمينه ارتقاي رتبه براي معلمان مدارس محروم، روستايي، عشايري و استثنايي از ابتداي سال تحصيلي جاري خبر داد.مشاور وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به حجم گسترده فعاليت‌هاي انجام‌شده در حوزه منابع انساني گفت: در سال گذشته بيش از 135 هزار متقاضي نقل و انتقال فرهنگيان مورد بررسي قرار گرفت که از اين تعداد حدود 85 هزار نفر جابه‌جا شدند و صدور احکام و برقراري حقوق آن‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شد.باقرزاده همچنين از اتصال کد واحدهاي سازماني به فضاهاي آموزشي، ساماندهي پست‌هاي سازماني و تکميل تفاهم‌نامه‌هاي نيروي انساني در مناطق کشور به‌عنوان گام‌هاي مهم در بهبود فرآيندهاي اداري ياد کرد و گفت: امسال بيش از 700 تفاهم‌نامه منطقه‌اي در حوزه ساماندهي نيروي انساني منعقد شده است.وي در بخش ديگري از سخنان خود بر پنج اصل کليدي در نظام منابع انساني تأکيد کرد و گفت: قانون‌گرايي، اخلاق‌مداري، امانت‌داري، عدالت و رعايت حقوق مردم و بيت‌المال بايد به‌عنوان خطوط قرمز حرفه‌اي مورد توجه همه همکاران باشد.مشاور وزير افزود: در آموزش و پرورش گرانبهاترين سرمايه، نيروي انساني است و بيش از 94 درصد بودجه دستگاه صرف اين بخش مي‌شود، بنابراين کوچک‌ترين تصميم يا خطا در اين حوزه به معني مصرف نادرست بيت‌المال است.باقرزاده با قدرداني از تلاش مديران و کارشناسان منابع انساني استان‌ها گفت: مديريت موفق در گرو تشخيص درست اولويت‌ها و توزيع بهينه منابع محدود در برابر نيازهاي نامحدود است؛ موضوعي که به‌ويژه در آموزش و پرورش اهميت دوچندان دارد.به گزارش مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، وي در پايان بر ضرورت استمرار نشست‌هاي کارشناسي و تبادل تجربه ميان مديران و کارشناسان منابع انساني استان‌ها تأکيد کرد و گفت: چنين گردهمايي‌هايي ضمن تقويت همدلي و انتقال تجربه، به اصلاح و به‌روزرساني سياست‌هاي حوزه منابع انساني کمک مي‌کند.