پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:



۲۵

شهریور
۱۴۰۰
صفحه جهان: براساس گزارش‌های منتشر شده، فعالیت 153 رسانه در یک ماه گذشته به علت محدودیت‌های ایجاد شده توسط گروه تروریستی طالبان و مشکلات اقتصادی و مالی در افغانستان متوقف شده است.
به گزارش ایرنا، طلوع نیوز افغانستان در یک گزارشی اعلام کرد که روند بسته شدن 153 نشریه در یک ماه گذشته در20 استان کشور نگران‌کننده است.فعالان رسانه‌ای افغانستان هشدار داده‌اند که اگر بحران مالی رسانه‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده توسط طالبان رفع نشود در روزهای آینده نشریات بیشتری بسته می‌شود.
"مسرور‌الله لطفی" یکی از فعالان رسانه‌ای افغانستان گفت که چالش اقتصادی و محدودیت‌های وضع شده یکی از عوامل اصلی توقف فعالیت رسانه‌ها است.وی خاطرنشان کرد اگر جامعه جهانی به وضعیت رسانه‌ها در افغانستان توجه نکند، شماری دیگر از رسانه‌ها که تاکنون به فعالیت خود ادامه داده‌اند نیز مسدود خواهند شد.
حجت‌الله مجددی، معاون انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان هم گفت که اگر نهادهای حامی رسانه‌ها توجه جدی خود را برای جلب کمک به رسانه‌های افغانستان نکنند شاهد توقف فعالیت تمام رسانه‌ها خواهیم بود.
طی چند روز گذشته در جریان تظاهرات‌های ضد پاکستانی توسط مردم در شهرهای کابل، هرات، غزنی و مزارشریف تعدادی از خبرنگاران توسط افراد طالبان به دلیل پوشش این تظاهرات‌ها بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.روزنامه "اطلاعات روز" از جمله این رسانه‌ها ست که پنج تن از خبرنگاران این نشریه بازداشت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
ذکی دریابی مسئول این روزنامه به رسانه‌های داخلی افغانستان گفته است که خبرنگاران روزنامه اطلاعات روز یک شبانه روز در توقیف طالبان بودند.
"انعام‌الله سمنگانی" عضو کمیته فرهنگی طالبان دلیل بازداشت خبرنگاران در جریان تظاهرات را حفاظت از این افراد اعلام و هرگونه ضرب و شتم خبرنگاران را رد کرد!
با سقوط دولت محمد اشرف غنی دریک ماه گذشته و کنترل طالبان بر افغانستان بسیاری از بخش‌های اقتصادی و رسانه‌ای این کشور با تنگناهای مالی مواجه شدند.دولت حامد کرزی و محمد اشرف غنی یکی ازدستاوردهای مهم خود در 20 سال گذشته را تعدد رسانه‌های آزاد و گسترش آزادی بیان اعلام می‌کردند.


ارسال دیدگاه
نام: ایمیل: دیدگاه: