امان از مسلماني ماغلامرضا بني اسديخطاست اگر بپنداريم سياه پوشيدن و خواندن و گرياندن و گريستن، همه آن
امان از مسلماني ماغلامرضا بني اسديخطاست اگر بپنداريم سياه پوشيدن و خواندن و گرياندن و گريستن، همه آن چيزي است که نسبت ما را با امامت مشخص ميکند. بدانيم اين حقيقت را که نسبت ما با امام، اشکباران نيست، ايمان و به رفتار در آوردن آن است. ما شبکه اشک هم که تشکيل دهيم اگر نتوانيم از کلام و سيره امام « درس-رفتار» بسازيم و زيست کنيم، بهرهاي که بايد ببريم نخواهيم برد. پس بايد نگاه خود را چنان سامان دهيم که رفتارمان سامان بيابد و زندگي ما به مدار امامت نسق بگيرد. حساب و کتاب در کار است دقيقا براي يکان به يکان ما که ادعاي ديانت و تعلق به منطق امامت داريم. اين کلام راهنماي امام سجاد، عليهالسلام، است که ميفرمايد: «اِعْلَمُوا عِبادَالله اَنَّ اَهْـلَ الشِّرْكِ لايُنْصَبُ لَهُمْ اَلمَوازينَ وَلايُنْشَرُ لَهُم الدَّواوينَ وَاِنمّا يُحْشَرُونَ اِلى جَهَنَّمَ زُمَرا وَاِنمّا نَصْبُ الْمَوازينَ وَنَشْرُ الدَواوينَ لاَهِلِ الاِسْلامِ. بندگان خدا! بدانيد، بپاداشتن ميزان و گشودن ديوان اعمال براى مشركان نيست آنان دسته جمعى بسوى جهنّم محشور مى شوند. نصب ميـزان و باز كردن دفتر اعمال، ويژه اهل اسلام است.» لذا بايد درس بگيريم و چنان زندگي کنيم که ديوان حيات ما پر از غزلهاي ناب بندگي باشد، پر از مثنويهاي نظاممند معرفتي که زيست فردي و اجتماعي و سياسي ما را سامان دهد. به ويژه امروز که زبانها گاه به اختيار نيستند که اختياردار امور ما هم شدهاند. اين همه تحريف و تخريب و توليد انبوه ترديد که ميبينيم نشان از آن دارند که بهرغم غوغاي احساسات، در حس تعليمات امامت مشکل اساسي داريم. يا باورمان نيست که ميزاني هست و حساب و کتابي و يا چنان نظام ادراکي ما دچار خطا شده است که باطل را حق ميپنداريم و براي دفاع افراد از حقشان هم وجهي نميبينيم.کم نشنيده و نديدهايم اين روزها در جمع ما خود مؤمن پندارها که اختيار دين و ايمان خود را هم به زبان ديدهايم. زباني که تقواي پرهيز از محرمات ندارد چه رسد به سوء ظن. ميپنداريم که وظيفه اين دست نه شستن که شکستن دست ديگري است. اگر ملاک کلام امام سجاد است که قطعا چنين است پس واي بر ما که از پسِ امروز يقين فردايي است که به حساب همه ما خواهند رسيد. آن وقت قيافههاي ماهايي ديدنيتر خواهد بود که با ادعاي طلبکاري، سياهه بدهکاري بلند بالايي به دست ما بدهند.اين روزها بايد گفت امان از مسلماني ما. دشمنيهاي آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه خودمان را وانهاده و دستمان در يقه يکديگر است. فضاي مجازي هم با دست به دست گرداندن جعليات گواهي ميدهد ما به حقيقتها چندان باور عملي نداريم. پيش از اين هم گفتهايم که بايد غبار از ايمانمان بتکانيم اگر ادعاهايمان بگذارد....