موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13390
تجديد ميثاق رئيس و مسئولان عالي دستگاه قضا با آرمان‌هاي بنيانگذار کبير انقلاب اسلاميحجت‌الاسلام محسن

تجديد ميثاق رئيس و مسئولان عالي دستگاه قضا با آرمان‌هاي بنيانگذار کبير انقلاب اسلاميحجت‌الاسلام محسني اژه‌اي و مسئولان عالي قوه قضاييه روز سه‌شنبه (2 تير 1405) همزمان با هفته قوه قضاييه، با حضور در حرم مطهر امام خميني با آرمان‌هاي امام راحل و انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کردند.رئيس قوه قضاييه و مسئولان عالي قضايي با قرائت فاتحه، ياد و خاطره بنيانگذارکبير انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.رئيس قوه قضاييه طي سخناني در اين مراسم، ضمن تسليت و تعزيت ايام عزايسرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام خميني(ره) و رهبر شهيدمان خامنه‌اي و شهيد بهشتي، معمار دستگاه قضا و به طور کلي همه شهداي انقلاب اسلامي و سه دفاع مقدس در برابر دشمنان متجاوز گفت: امام خميني(ره) از برجسته‌ترين درس‌آموختگان مکتب امام حسين(ع) بودند.ايشان، چون مشي حسيني داشتند، در مسير مبارزه با مستکبران داخلي و خارجي، حتي يک لحظه هم نترسيدند و يک لحظه هم نااميد نشدند و يک لحظه هم نسبت به وعده‌هاي الهي، ترديد نکردند.رئيس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به شکسته شدن هر چه بيشتر هيمنه آمريکاي جنايتکار توسط ملت ولايتمدار ايران اسلامي، گفت: دشمن طي يک سال اخير، دو جنگ تحميلي و يک شبه کودتا را به کشور ما تحميل کرد و هدف و غرضش نيز، فروپاشي ايران اسلامي و يا متوقف کردن و منزوي کردن کشور ما بود؛ لکن به هيچکدام از اين اهداف و اغراض شوم نائل نيامد. دشمن به لحاظ مادي، همه محاسبات را به درستي انجام داده بود و در قالب شيطاني، بسيار خوب نقشه‌کشي کرده بود، اما مقهور اراده و عزم ملتِ مقاوم و حسيني و ولايتمدار ايران اسلامي شد.محسني اژه‌اي مؤلفه اصلي اقتدار ايران اسلامي را مردم مبعوث‌شده و حاضر در صحنه دانست و گفت: البته کتمان نمي‌کنيم که دشمن طي يک سال اخير، به ما آسيب وارد کرد و برترين و ارزنده‌ترين شخصيت‌هاي کشور و در رأس آنان، امام شهيدمان را از ما گرفت؛ من هميشه در ذهنم اين خَلجان و تلاطم وجود داشت که اگر رهبري معظم انقلاب نباشند، ما چه کنيم؟! دشمن در جنگ تحميلي اخير، رهبر عزيزتر از جان‌مان که حقيقتاً يک موهبت الهي بود را از ما گرفت، لکن آثار خون مطهر ايشان و همه شهداي اين دو جنگ تحميلي، سبب بعثت مردم شد، امروز ملت مبعوث‌شده ايران اسلامي، مؤلفه اصلي اقتدار ما در رويارويي با دشمن آمريکايي – صهيوني هستند.وي افزود: مردم مبعوث‌شده ما حدود 4 ماه است که علي‌رغم همه گرفتاري‌ها و مشکلات معيشتي، خيابان‌ها را در حمايت از رهبرشان و رزمندگان‌شان تسخير کرده‌اند؛ مردمي که از روز اول جنگ، در زير بمباران و بدون ترس از جنايتگري‌هاي دشمن نابکار، به خيابان‌ها آمدند و هنوز سنگر خيابان را رها نکرده‌اند، اين مردم حقيقتاً در ولايتمداري و در ميهن‌دوستي، رشک‌برانگيز هستند.محسني اژه‌اي، حفظ و تحکيم وحدت ملي را يک وظيفه همگاني دانست و اظهار کرد: همه ما موظف هستيم که از اين وحدت ملي تقويت‌شده و به اوج رسيده، پاسداري کنيم، نکند خداي‌ناکرده اين ملت مبعوث‌شده و متحد را نااميد کنيم! نکند وحدت‌شکني کنيم! نکند آب به آسياب دشمن بريزيم! بايد بسيار مراقب باشيم!رئيس قوه قضاييه با اشاره به مقوله راضي بودن به مقدرات الهي و تسليم در برابر آن، گفت: ملت ايران پيرو مکتب نوراني و نجات‌بخش حسين(ع) است و همين مسيرِمبارزه با استکبار را ادامه مي‌دهد، ملت ما به تأسي از امامين انقلاب، به وعده‌هاي الهي اطمينان دارد و يقين دارد که اگر مقدر باشد، به اراده الهي، تجهيزات دشمن متجاوز، در گِل گير مي‌کند و معجزه رخ مي‌دهد و نيز چنانچه تقدير الهي به‌گونه‌اي ديگر حکم کند، عاشورا پيش مي‌آيد، در هر صورت، مهم آن است که به تبعيت و اقتدا از مولايمان و سرورمان حسين بن علي(ع) به مقام رضا نائل شويم و تحت هر شرايطي، راضي به رضاي حضرت حق باشيم.

عناوین این صفحه