موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13390
شيخ نعيم قاسم: تفاهم‌نامه اخير اعلاميه رسمي شکست آمريکا و اسرائيل استدبيرکل حزب‌الله لبنان در مراسم

شيخ نعيم قاسم: تفاهم‌نامه اخير اعلاميه رسمي شکست آمريکا و اسرائيل استدبيرکل حزب‌الله لبنان در مراسم روز عاشوراي حسيني گفت: دستيابي ايران به تفاهم‌نامه اخير، در واقع اعلاميه رسمي شکست آمريکا و اسرائيل به شمار مي‌رود.به گزارش الميادين، شيخ نعيم قاسم دبيرکل حزب‌الله لبنان در سخنراني خود به مناسبت عاشوراي حسيني، اين روز را نماد تاريخ در فداکاري، بخشش و جاودانگي دانست. وي گفت که صحنه عاشورايي بسيج واقعي انقلابي است که معادله را تغيير مي‌دهد و طاغوت‌ها را سرنگون مي‌کند.دبيرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ما با جنگي براي از بين بردن موجوديت حزب‌الله و بستر مردمي آن و شهروندان مرتبط با آن در لبنان روبرو شديم.رژيم صهيونيستي در لبنان حضور دارد، زيرا مي‌خواهد آن را در چارچوب پروژه «اسرائيل بزرگ» اشغال کند و مقاومت به دليل همين تجاوز و اشغالگري به وجود آمد.دبيرکل حزب‌الله تجاوز زميني، دريايي و هوايي مشترک آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه غيرنظاميان را يک جنگ بزرگ و خطر بزرگي دانست که آنها براي از بين بردن موجوديت حزب الله، جنگ را آغاز کرده‌اند.شيخ نعيم قاسم تصريح کرد: ما پروژه اسرائيلي-آمريکايي را شکست داديم و وارد مرحله جديدي شديم و هر کس مي‌خواهد کاري انجام دهد، بايد براساس اين مرحله جديد عمل کند.دبيرکل حزب‌الله ابراز داشت که حضور رژيم صهيونيستي در لبنان به دليل موشک‌ها نيست، بلکه به اين دليل است که مي‌خواهد آن را ببلعد و اشغال کند.وي با اشاره به تحولات جنگ افروزي آمريکايي- صهيونيستي عليه ايران و ضمن تشکر از مواضع ايران در حمايت از مقاومت لبنان ادامه داد: ايران توانست مقاومت کند و به تفاهم‌نامه‌اي دست يابد که اعلام رسمي شکست آمريکا و اسرائيل است.شيخ نعيم قاسم بر ضرورت استفاده از مسير تفاهم بين ايران و آمريکا به عنوان حامي اصلي حاکميت لبنان با قدرتي استثنايي که خداوند متعال به عنوان هديه‌اي آسماني براي لبنان فرستاده است، تأکيد کرد.دبيرکل حزب‌الله ضمن تأکيد بر اينکه « رژيم صهيونيستي چاره‌اي جز عقب‌نشيني کامل از هر وجب از خاک لبنان و توقف تجاوز ندارد»، افزود: اسرائيل بايد بدون قيد و شرط برود.شيخ نعيم قاسم با اشاره به مواضع خصمانه دولت لبنان عليه حزب‌الله تأکيد کرد که مقامات لبناني نمي‌توانند با نيمي از مردم لبنان دشمني کنند. وي افزود: مقاومت قوي است و اگر شما در مسير حاکميت لبنان گام برداريد، ما با شما هستيم. مقاومت با وجود، حضور، تصميمات و امکانات خود ادامه دارد و ستون استقلال و آزادي لبنان است.وي افزود: شخصيت‌هاي دولتي بايد صفوف خود را در برابر دشمن متحد کنند و اجراي ديکته‌هاي قيموميت و منافع آمريکا و اسرائيل را متوقف کنند.