راهاندازي سامانه جامع رسيدگي به شکايات مردمي در شهرداري مشهدمشهد-خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: مدي
راهاندازي سامانه جامع رسيدگي به شکايات مردمي در شهرداري مشهدمشهد-خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد از راهاندازي سامانه ثبت و پيگيري الکترونيکي شکايات شهروندان خبر داد.محمدرضا سميعي در اين خصوص گفت: با هدف ارتقاي کيفيت خدمات، افزايش شفافيت و بهبود فرآيند پاسخگويي، سامانه جامع ثبت و پيگيري شکايات مردمي در شهرداري مشهد آغاز به کار کرده است.مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد با بيان اينکه اين سامانه شامل دو بخش اصلي ثبت و پيگيري شکايات است، تصريح کرد: فرايندهاي اين سامانه عبارتند از ارسال شکايت، اعتراض به نتيجه شکايت و نظرسنجي در رابطه با کيفيت پاسخگويي ميباشد؛ همچنين از امکانات پيشرفته ميتوان به تعيين موقعيت جغرافيايي شکايت از طريق انتخاب مکان روي نقشه و انتخاب سازمان يا دستگاه مسئول اشاره کرد.سميعي اضافه کرد: اين ويژگيها موجب تسهيل فرآيند رسيدگي و نظارت بر شکايات شده و پيگيري وضعيت شکايات را به صورت آنلاين امکانپذير ميسازد.وي گفت: شهروندان ميتوانند براي ثبت و پيگيري شکايت خود به سايت www.bazrasi.mashhad.ir مراجعه و از بخش ثبت و پيگيري شکايات نسبت به درخواست مورد نظر خود اقدام کنند.مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد تصريح کرد: راهاندازي اين سامانه نه تنها گامي در مسير دولت الکترونيک است، بلکه رويکردي نوين در حوزه ارتباطات مردمي و مديريت شهري مدرن محسوب ميشود.سميعي با بيان اينکه ارتقاي کيفيت خدمات، افزايش شفافيت و بهبود فرآيند پاسخگويي سه محور اصلي مديريت شهري کارآمد و شهروند محور است، عنوان کرد: با پيگيري آنلاين وضعيت شکايات، شهروندان احساس مشارکت بيشتري خواهند داشت که اين خود منجر به افزايش اعتماد عمومي به مديريت شهري خواهد شد.وي در پايان گفت: همچنين با بهرهبرداري از اين سامانه، انتظار ميرود فرآيند رسيدگي به شکايات به شکلي منسجمتر، سريعتر و شفافتر انجام شود که در نتيجه آن رضايت شهروندان به شکل قابلتوجهي افزايش يابد.