موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13241
يک رسانه صهيونيستي فاش کرد:راه‌اندازي قطار سريع‌السير از تل‌آويو به ابوظبي

يک رسانه صهيونيستي فاش کرد که مقدمات احداث قطار سريع‌السير بين تل‌آويو و امارات در جريان است و همکاري‌هاي دو طرف حتي در طول جنگ رژيم اسرائيل عليه نوار غزه به طور محرمانه ادامه داشته است.به گزارش شبکه تلويزيوني «i24» رژيم صهيونيستي اعلام کرد که کار بر روي احداث قطاري که سرزمين‌هاي اشغالي را به امارات متصل مي‌کند، در طول جنگ عليه نوار غزه مخفيانه ادامه داشته و به مراحل پيشرفته‌اي هم رسيده است.اين شبکه افزود که اين قطار سريع‌السير تجارت بين کشورهاي عرب حوزه خليج فارس و رژيم اسرائيل را سبب خواهد شد.به گفته شبکه تلويزيوني «i24»، يک هيات صهيونيستي از وزارت حمل و نقل به رياست «ميري ريگيف» در سفري اعلام نشده براي ارتقاي همکاري‌هاي منطقه‌اي لازم تعطيلات آخر هفته وارد ابوظبي شد.اين قطار نمايانگر يک کريدور تجاري اقتصادي است که سرزمين‌هاي اشغالي را به يک قطب تجاري بزرگ تبديل خواهد کرد.آي‌24 نوشت، تاکنون کاميون‌هايي که از امارات متحده عربي خارج مي‌شدند، از طريق «پل آلِنبي»، پلي که در اردن به نام پل ملک حسين شناخته مي‌شود، به بندر حيفا مي‌رسيدند. اما در اين طرح رژيم صهيونيستي خواسته که کاميون‌هاي اماراتي بتوانند بدون طي کردن مراحل طولاني اداري، وارد فلسطين اشغالي شوند.برپايه اين گزارش، کالاها از بندر «موندرا» در هند با کشتي به مقصد امارات فرستاده مي‌شوند و سپس از طريق زميني از عربستان و اردن عبور کرده و در نهايت به بندر حيفا در سرزمين‌هاي اشغالي مي‌رسند و از آنجا نيز مي‌توانند مسير خود را به اروپا ادامه دهند.طرح کريدور موسوم به «کريدور صلح» که در سال 2018 (97ش)توسط آمريکا تدوين شد، به کريدور اقتصادي IMEC گسترش يافته که هند، خاورميانه و اروپا را به هم متصل خواهد کرد و انتظار مي‌رود بر روابط بين رژيم اسرائيل و کشورهاي عرب خليج فارس تأثير بگذارد.علاوه بر عبور کالاها از طريق خطوط ريلي و دريايي، کابل‌هاي ارتباطي و خطوط لوله انتقال انرژي نيز براي عبور از اين کريدور برنامه‌ريزي شده‌اند