آئين بهرهبرداري از 4 طرح اثرگذار عمراني تهران (محدوده غرب تهران) در قالب يکصد و هشتاد و هفتمين پويش اميد و افتخار، عصر ديروز با حضور شهردار تهران، جمعي از مديران شهري و برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران برگزار شد.به گزارش خبرنگارما، عليرضا زاکاني در مراسم بهرهبرداري از 4 طرح بزرگ عمراني تهران با بيان اينکه در شرايط سخت جنگ هم فعاليتهاي عمراني و توسعهمحور تهران متوقف نشد، گفت: تکميل رينگ سوم ترافيکي غرب تهران، اتصال بزرگراه شهيد خرازي به بزرگراه شهيد همداني، تکميل گردشهاي ترافيکي تقاطع بزرگراههاي شهيدان همت ـ اشرفي اصفهاني، زيرگذر دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهيد چمران و اجراي دسترسي کندرو به تندرو بزرگراه آزادگان، نخستين افتتاحيههاي شهرداري تهران پس از دفاع مقدس 12 روزه است.زاکاني گفت: از آغاز مديريت شهري ششم تلاش ما تبديل شهر تهران به يک کارگاه فعال بود تا در نتيجه آن خدمات عمراني و رفاهي به شهروندان ارائه دهيم، بر همين مبنا نيز امروز 4 طرح مهم به ارزش 1200 ميليارد تومان بهرهبرداري ميرسد.وي افزود: در اين دوره مديريت شهري به شهروندان تهراني تعهد داده بوديم که حتي در سختترين شرايط نيز فعاليتهاي عمراني و توسعهمحور شهر تهران متوقف نشود. جنگ 12 روزه ايران با اسرائيل نيز باعث توقف فعاليتهاي عمراني شهر تهران نشد. در اين 12 روز ضمن عمل به وظايف ذاتي شهرداري تهران در خدمات دهي و توسعه زيرساختهاي شهري، از طرحهاي عمراني بازديد کرديم.شهردار تهران گفت: تکميل رينگ سوم ترافيکي غرب تهران، اتصال بزرگراه شهيد خرازي به بزرگراه شهيد همداني، تکميل گردشهاي ترافيکي تقاطع بزرگراههاي شهيدان همت ـ اشرفي اصفهاني، زيرگذر دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهيد چمران و اجراي دسترسي کندرو به تندرو بزرگراه آزادگان، نخستين افتتاحيههاي شهرداري تهران پس از دفاع مقدس 12 روزه است.زاکاني اظهار داشت: سه طرح نخست که از جمله طرحهاي بزرگ مقياس شهرداري تهران است توسط قرارگاه خاتم الانبيا به سرانجام رسيد و طرح آخر نيز ماحصل تلاش همکارانم در معاونت فني شهرداري تهران بود.عباس شعباني، معاون فني و عمراني شهرداري تهران نيزبه ارائه توضيحاتي درباره اين 4 طرح پرداخت و اظهار کرد: 4 سال از اين دوره از مديريت شهري گذشت. در معاونت فني و عمران 3 فعاليت عمده داريم؛ فعاليت اول احداث طرحهاي کلان مقياس است. فقط طرحهاي معطوف به معاونت فني در اين دوره، 108 طرح است. ارزش ريالي اين طرحها حدود 30 هزار ميليارد است. البته طرحهاي عمراني مناطق که حدودا بيش از 200 طرح است را حساب نکرديم.شعباني افزود: طرح بعدي جنت آباد- آبشناسان بود که به خاطر موضوعات ترافيکي سنگين مورد بررسي قرار گرفت. اين طرح معارضان تأسيساتي زيادي هم داشت و در جريان کار لوله گاز قطوري هم داشت که جا به جا شد. در نهايت يک چراغ قرمز وسط بزرگراه حذف شد. طرح سوم فتح-باغستان است که در اين مرحله از افتتاح وروديها و خروجيهاي اصلي اين قسمت باز شد؛ بنابراين در محدوده تقاطع فتح و آزادگان يک گشايش ترافيکي ايجاد خواهد شد. طرح چهارم هم مربوط به بزرگراه چمران است که به جهت تردد از بزرگترين بزرگراههاي تهران است؛ اما نواقصي دارد. چند روز گذشته تقاطع شمال به شمال چمران بازگشايي شد. مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين مراسم گفت: طرح فتح در سال 82 آغاز شد. قرار بود طرح يادگار امام يک طرح يک سطحي باشد و نزديک ميدان جي با خيابان امام خميني برخورد کند. طرح داشت آسفالت ميشد و کار در پايان بود من فورا خودم را رساندم و طرح را متوقف کرديم و طراحي شد که حتما طرح دو سطحي بشود، چون اگر نميشدمانند نواب ميشد. بخشي از يادگار امام که الان دو سطحي است در آن زمان ساخته شد.