یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:



۰۸

اسفند
۱۴۰۱
صفحه خبر: با انتشار خبرهایی از پیگیری مذاکرات برجام ازسوی ایران و اروپا که قرار است از امروز با حضور وزیر خارجه کشورمان در ژنو آغاز شود، افزایش قیمت ارز و دلار از عصر دیروز متوقف و در برخی ساعات روند کاهشی به خود گرفت.
نرخ دلار که تا اواسط دیروز بصورت لحظه‌ای رکوردشکنی می‌کرد و تا 60 هزار تومان هم بالا رفته بود همزمان با اعلام خبر سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو و ادامه مذاکرات هسته ای،نزولی شد. نرخ دلار در حوالی ظهر دیروز به بیش از 60 هزار تومان هم افزایش یافت اما از بعد از ظهر، حدود 4 تا 5 هزار تومان افت کرد و وارد کانال 55 هزار تومان شد.
برخی کانال‌های تلگرامی با اشاره به سفر وزیر خارجه کشورمان به ژنو و پیگیری مذاکرات برجام،اعلام کردند که در این سفر، دکتر عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره‌کننده در دولت قبل نیز همراه آقای امیرعبداللهیان خواهد بود که این خبر را خبرگزاری تسنیم که نزدیک به دولت است، تکذیب کرد.
در همین ارتباط، پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در راس هیاتی به ژنو رفته تا در کنفرانس‌های بین المللی شرکت کند.
بنا بر اعلام این رسانه، هیات ایرانی در حاشیه این سفر با مقامات اروپایی دیدار خواهد کرد و در خصوص توافق هسته‌ای رایزنی می‌کند.
همزمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد جدیدترین و طولانی‌ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه (امروز) در ژنو سوئیس با حضور دبیرکل سازمان ملل و با حضور وزیر امور خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌های ارشد فرانسه و آلمان و ده‌ها شرکت‌کننده دیگر برگزار خواهد شد.
به گفته این رسانه، در میان سخنرانان پس از گوترش و روسای جمهور کنگو، مونته نگرو و کلمبیا، وزیر امور خارجه ایران سخنرانی خواهد کرد. همچنین در میان سخنرانان آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان و کاترین کولونا از فرانسه حضور خواهند داشت.
علاوه بر این قرار است مسکو در بالاترین سطح از زمان تعلیق عضویت روسیه در شورا در سال گذشته حضور داشته باشد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه قرار است روز پنجشنبه در این نشست شرکت کند.
طبق گزارش آسوشیتدپرس، نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که بیش از پنج هفته‌ ادامه خواهد داشت، در میانه نگرانی‌های حقوق بشری از جمله در خصوص جنگ اوکراین و درگیری‌ها بین طرف‌های فلسطینی و رژیم اسرائیل برگزار می‌شود. همچنین مجموعه گسترده‌ای از مسائل حقوق بشری از جمله تبعیض، آزادی دین، حق مسکن یا تاثیر تحریم‌های اقتصادی بر مردم عادی و وضعیت کشورهایی چون افغانستان، سوریه، میانمار، نیکاراگوئه و سودان جنوبی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
47 کشور در نهاد حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو عضویت دارند و این جلسات در سال سه مرتبه برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه
نام: ایمیل: دیدگاه: