شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:



۲۳

شهریور
۱۴۰۱
صفحه خبر: *یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته: در اکثر بیمارستان‌ها سرم برای درمان بیماران سهمیه‌بندی شده است. دکتر محمدرضا ظفرقندی در صفحه شخصی خود نوشته: چرا سرم کمیاب است؟ در اکثر بیمارستان‌ها سرم برای درمان بیماران سهمیه‌بندی شده است. حتی برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند سرم‌های مورد نیاز وجود ندارد. علت کمبود ناگهانی سرم در کشور چیست؟ سلامت مردم و درمان بیماران بر امور دیگر مقدم است.
*بی‌بی‌سی گزارش داده که طوماری به امضای بیش از 80 تن از اعضای شوراهای شهر روسیه با تقاضای استعفای ولادیمیر پوتین از ریاست جمهوری در توئیتر منتشر شده است. این افراد که از اعضای شوراهای شهر مسکو و سن پترزبورگ هستند در طومار خود اقدامات پوتین را برای آینده روسیه و شهروندانش مضر توصیف کردند. در ادامه گزارش بی‌بی‌سی آمده است که در این طومار مشخصاً از جنگ در اوکراین نام برده نشده زیرا ممکن است براساس قوانینی که بعد از حمله روسیه به اوکراین تصویب شده است با آنها برخورد قانونی شود.
*انتخابات میان ‌دوره‌ای در آمریکا که قرار است روز 17 آبان برگزار شود سرنوشت دو سال پایانی دوره ریاست ‌جمهوری جو بایدن، رئیس‌ جمهوری این کشور را تعیین خواهد کرد. رای‌دهندگان آمریکایی کل اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم از اعضای مجلس سنا را انتخاب خواهند کرد، امری که می‌تواند موازنه قوا در کنگره آمریکا را به نفع جمهوریخواهان تغییر دهد. دموکرات‌ها هم‌اکنون در هر دو مجلس نمایندگان و سنا اکثریت شکننده‌ای دارند. محتمل‌ترین سناریو در شرایط فعلی تداوم کنترل دموکرات‌ها بر مجلس سنا و پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات مجلس نمایندگان است. حزب رئیس‌ جمهوری آمریکا به‌ طور سنتی در انتخابات میان ‌دوره‌ای بخت زیادی برای پیروزی ندارد چرا که رای‌دهندگان اغلب به حزب رقیب او رای می‌دهند.
*دست‌اندرکاران امور افغانستان درباره افزایش نفوذ عناصر مشکوک در بخش‌هایی از خاک کشورمان هشدار می‌دهند. براساس اطلاعات موثق، از مناطقی از حوزه مرزی سیستان و بلوچستان که دچار خلا مرزی است و به طول 45 کیلومتر می‌باشد، هر روز بیش از 1000 نفر وارد کشور می‌شوند که اغلب مجرد هستند و می‌آیند که بمانند. روزانه برای 2000 تا 2500 نفر در افغانستان توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران ویزا صادر می‌شود و نمایندگی‌های ایران که برای صدور ویزا «یورو» دریافت می‌کنند، نگاه اقتصادی به صدور این ویزاها دارند و به تبعات منفی آن توجه نمی‌کنند.


ارسال دیدگاه
نام: ایمیل: دیدگاه: