امضاي توافق نامه ميان رژيم صهيونيستي و دولت لبنان بازتاب گستردهاي داشته و با مخالفت گسترده مردم و احزاب سياسي اين کشور مواجه شده است. در پي اين توافق جنجال بر انگيز، هزاران لبناني در اعتراض به توافق چارچوب با رژيم صهيونيستي به خيابانها آمده و دست به اعتراض زدند. لبنانيها با برپايي اين تظاهرات، توافق دولت لبنان با آمريکا و اسرائيل را محکوم کردند.اين تظاهرات به دنبال آن رخ ميدهد که «حسن فضل الله» عضو فراکسيون وفاداري به مقاومت در مجلس لبنان گفت: مذاکرات مستقيم با دشمن اسرائيلي مغاير با ماده 52 قانون اساسي لبنان است و کسي حق ندارد دشمني با اسرائيل را ملغي کند.حزب الله: توافق دولت لبنان با رژيم صهيونيستي خيانت بزرگ به ملت لبنان استجنبش حزبالله توافق دولت لبنان با رژيم صهيونيستي را خيانت بزرگ به ملت لبنان دانست. نماينده حزبالله درمجلس لبنان تأکيد کرد که موضع اين حزب در خصوص مخالفت با مذاکرات مستقيم با رژيم صهيونيستي ثابت است.نماينده حزبالله تصريح کرد: «اسرائيل» تلاش ميکند آنچه را که از طريق درگيري نظامي به دست نياورده از طريق به راه انداختن جنگ ميان مردم لبنان به دست آورد. تلآويو ميخواهد از لبنان امتيازات بيشتري بگيرد. وي خاطرنشان کرد که موافقت حزبالله با استقرار ارتش لبنان در جنوب رود ليتاني مشروط به عقب نشيني کامل رژيم صهيونيستي از منطقه است. وي اين توافق را خيانت بار خواند.همچنين دبيرکل حزب کمونيست لبنان و «حزب سوسيال ناسيوناليست» به طور جداگانه به شدت با هرگونه توافق صلح يا عاديسازي روابط با رژيم صهيونيستي مخالفت کردند. حنا غريب، دبيرکل حزب کمونيست لبنان، هرگونه روند عاديسازي روابط با رژيم صهيونيستي را به باد انتقاد گرفته و تأکيد کرد که ملت لبنان توافقي را که به تضعيف حاکميت ملي و تثبيت اشغالگري منجر شود، رد خواهند کرد.حزب سوسيال ناسيوناليست لبنان نيز در بيانيهاي اعلام کرد درحالي که قهرمانان مقاومت باشکوهترين حماسههاي شجاعت، قهرماني و جانفشاني را به ثبت ميرسانند و مردم لبنان جهت حفظ کرامت و حفاظت از حاکميت لبنان جانفشاني کرده و از ويرانگري و آوارگي رنج ميبرند و با خون، آوارگي و ويراني بهاي آن را ميپردازند مقامات رسمي آمريکا به صحنه حقارتآميز موسوم به «توافقنامه چارچوب سهجانبه» تن دادهاند که تحت نظارت و ديکتههاي دولت آمريکا است، دولتي که در تجاوز و جنگ عليه مردم اين کشور مشارکت دارد.اين حزب در ادامه افزود: مذاکره زير آتش، در سايه فشار ديپلماتيک شديد و با شرايطي که آمريکا ديکته ميکند، به معناي تسليم است که ما قاطعانه آن را رد ميکنيم.شيخ نعيم قاسم: «توافقنامه چارچوب»، تسليم حاکميت لبنان استدبيرکل حزبالله لبنان با بيان اينکه «توافقنامه چارچوب» تسليم حاکميت لبنان است، به اشغالگري مشروعيت ميبخشد و عقبنشيني را به خلع سلاح مقاومت مرتبط ميکند، خواستار رد اين توافقنامه و پايبندي به يادداشتتفاهم ايران و آمريکا و ادامه مقاومت تا آزادسازي کامل لبنان شد.شيخ نعيم قاسم دبيرکل حزبالله لبنان در ادامه تصريح کرد، ربط دادن عقبنشيني نظاميان اسرائيلي (از جنوب لبنان) به خلع سلاح مقاومت، پيشنهادي بسيار خطرناک است که از تمام خطوط قرمز عبور ميکند. وي تأکيد کرد دولت لبنان درحال مشروعيت بخشيدن به ادامه اشغالگري اسرائيل براي سالهاي متمادي است و حتي ممکن است به الحاق سرزمينهاي لبناني به اراضي اشغالي منجر شود.نبيه بري: اين فتنه استرئيس مجلس لبنان در واکنش به امضاي توافق چارچوبي ميان دولت لبنان و رژيم صهيونيستي با ميانجيگري آمريکا، با انتشار بيانيهاي نسبت به پيامدهاي اين توافق هشدار داد و از مردم لبنان خواست از گرفتار شدن در فتنه دوري کنند. بري در بيانيهاي کوتاه خطاب به مردم لبنان اعلام کرد: «اي مردم لبنان، تمام لبنان؛ اين فتنه است.» وي در ادامه با استناد به عبارتي مشهور، افزود: «در فتنه همچون فرزند شتر باش؛ نه پشتي داشته باشي که بر آن سوار شوند و نه پستاني که از آن شير بدوشند.» وي در اين موضعگيري بدون اشاره به جزئيات بيشتر، نسبت به شرايط پيشرو و تبعات احتمالي اين توافق هشدار داد.لبنان و رژيم صهيونيستي روز جمعه پس از پنج دور مذاکره و چهار روز رايزني در واشنگتن با ميانجيگري آمريکا، چارچوبي براي توافق در آينده دست يافتند. اين چارچوب با حضور «مارکو روبيو» وزير امور خارجه آمريکا، «ندا حماده معوض» سفير لبنان در آمريکا و «يخيل ليتر» سفير رژيم صهيونيستي در واشنگتن به امضا رسيد.براساس گزارش پايگاه خبري آمريکايي اکسيوس، اين توافقنامه، مسير مذاکرات آتي ميان دو طرف را ترسيم کرده و شامل اقدامهاي اجرايي اوليه است. اين پايگاه به نقل از يک مقام اسرائيلي اظهار کرد که براساس اين توافق، رژيم صهيونيستي تا زمان خلع سلاح حزبالله، حضور خود را در منطقه امنيتي موسوم به «خط زرد» حفظ خواهد کرد.