موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13391
معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد برگزاري کلاسهاي جبراني تابستاني از 15 تير

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان تير، تمام ثبت‌نام‌هاي نوآموزان کلاس اول دبستان را قطعي کنيم گفت: يک ميليون و 154 هزار نفر از مواليد کشور شش سال تمام هستند که مهر وارد کلاس اول مي‌شوند که تاکنون 820 هزار پيش ثبت‌نام انجام شده است.رضوان حکيم‌زاده در خصوص شرايط ثبت‌نام پايه اولي‌ها گفت: مبنا براي ثبت‌نام همه دانش‌آموزان است، پيش‌بيني مي‌شود تا تاريخ 10 تير ثبت‌نام کلاس اولي‌ها انجام شود ولي اين اطمينان را به خانواده مي‌دهيم که اگر به هر دليلي موفق نشدند در اين بازه زماني ثبت‌نام کنند، مي‌توانند در تاريخ ديگري که اعلام مي‌شود ثبت‌نام را انجام دهند.وي با بيان اينکه ثبت‌نام به موقع در برنامه‌ريزي‌ها و ساماندهي‌هاي کلاس درس به ما کمک مي‌کند، در خصوص روند ثبت‌نام افزود: همه همکاران تلاش خود را کردند تا شاهد يک سامانه يکپارچه باشيم که کمک بزرگي به خانواده‌ها مي‌کند. اين سامانه به سامانه پشتيباني از طرف ثبت احوال وصل است و به محض وارد کردن کد ملي والدين، مشخصات فرزندان ثبت مي‌شود.حکيم زاده با بيان اينکه سامانه طوري طراحي شده که در پيش ثبت‌نام نيازي به کار خاصي نيست، تنها اطلاعات وارد شده تطبيق داده مي‌شود تا اگر مشکلي وجود دارد ويرايش انجام شود، افزود: مرحله بعدي ثبت‌نام قطعي است که دانش‌آموز به مدرسه مراجعه و مدير مدرسه اصل مدارک را رويت مي‌کند. ثبت‌نام قطعي وقتي است که والدين وارد سامانه شده و مدرسه را انتخاب کنند. مدرسه بايد در محدوده ثبت‌نام دانش‌آموز باشد و سنجش اوليه نيز انجام شده باشد.معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه در مرحله اول ثبت‌نام اوليه و همچنين در مرحله بعدي پيامک براي والدين درباره مراحل ثبت‌نام ارسال مي‌شود، گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان تير تمام ثبت‌نامها را قطعي کنيم تا بتوانيم کلاس بندي انجام و ابلاغ معلمان و امور تحصيلي را ساماندهي کنيم.حکيم زاده در خصوص برگزاري کلاسهاي جبراني تابستاني ضعف بدليل آموزش‌هاي مجازي هم گفت: برنامه اصلي در معاونت ابتدايي براي تابستان امسال پايگاه‌هاي حامي است. اگر خانواده نگران مهارت‌هاي سواد پايه فرزندشان هستند که بايد تقويت شود، در پايگاه‌ها شرکت کنند که از 15 تيرماه شروع و تا آخر مرداد انجام مي‌شود اما در برخي استان‌ها آغاز شده است.وي با بيان اينکه اجباري براي حضور نيست اما الزام است چون فرصت خوب يادگيري است ادامه داد: مدارس ملزم هستند دانش‌آموزان را شناسايي، به خانواده‌ها اطلاع و پايگاه‌ها را تشکيل دهند.