موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13390
اعتراف رسانه‌هاي صهيونيستي:با توافق آمريکا و ايران، اسرائيل تنها ماندرسانه‌ها و محافل سياسي در سرزمي

اعتراف رسانه‌هاي صهيونيستي:با توافق آمريکا و ايران، اسرائيل تنها ماندرسانه‌ها و محافل سياسي در سرزمين‌هاي اشغالي از افزايش نگراني‌ها نسبت به پيامدهاي توافق آمريکا و ايران خبر مي‌دهند، ارزيابي‌هايي که از نگاه برخي ناظران داخلي اين رژيم، بيانگر تضعيف جايگاه منطقه‌اي اسرائيل و شکل‌گيري واقعيت‌هاي جديد پس از تحولات اخير است.رسانه‌هاي صهيونيستي از افزايش نگراني‌ها در محافل سياسي و رسانه‌اي اين رژيم نسبت به پيامدهاي توافق اخير ميان آمريکا و ايران خبر داده‌اند، موضوعي که به‌گفته اين رسانه‌ها، مي‌تواند بر جايگاه منطقه‌اي تل‌آويو تأثيرگذار باشد.روزنامه «هاآرتص» در گزارشي اعلام کرد نشانه‌هاي نخست شکاف‌ها پس از توافق آمريکا و ايران به‌صورت آشکار نمايان شده و اين توافق بدون در نظر گرفتن خواسته‌هاي رژيم صهيونيستي پيش رفته است.اين روزنامه همچنين گزارش داد که تحولات مربوط به جنگ غزه بر نگاه جهاني نسبت به رژيم صهيونيستي اثر گذاشته و ادامه اقدامات نظامي، عمليات‌هاي هدفمند و بي‌توجهي به قواعد و موازين بين‌المللي مي‌تواند پيامدهاي سياسي و بين‌المللي در پي داشته باشد.در همين حال، وب‌سايت «زمان» نيز در تحليلي نوشت که ايران در اين روند توانسته موقعيت برتري نسبت به آمريکا و رژيم صهيونيستي به دست بياورد و وضعيت کنوني اين رژيم دشوارتر شده است.همچنين خبرنگار شبکه 13 رژيم صهيونيستي با اشاره به روندهاي اخير اظهار داشت که از نگاه آمريکايي‌ها، پرونده جنگ با ايران و همچنين درگيري‌ها در لبنان پايان يافته تلقي مي‌شود و در اين ميان، احساس انزواي سياسي در داخل رژيم صهيونيستي درحال افزايش است.اين ارزيابي‌ها در شرايطي مطرح مي‌شود که گفت‌وگوها براي رسيدن به توافق نهايي ميان ايران و آمريکا همچنان ادامه دارد و بحث درباره پيامدهاي منطقه‌اي آن به يکي از محورهاي اصلي تحليل‌هاي سياسي در منطقه تبديل شده است.