شناسايي 5200 نقطه پر تصادف در معابر شهري و جادهاي کشورمعاون عمليات پليس راهور فراجا با تشريح آخرين وضعيت شناسايي و اصلاح نقاط پر تصادف شهري و جادهاي، از رفع 95 درصد نقاط اولويتدار در جادهها خبر داد و گفت: همچنان 65 درصد نقاط پر تصادف شهري نيازمند اقدام فوري شهرداريهاست.به گزارش ايسنا، سردار سليمي با بيان اينکه موضوع نقاط پر تصادف و نقاط حادثه خيز يکي از رويکردهاي اساسي در ارتباط با ايمني زيرساختها و معابر است که نقش اثرگذار و مستقيمي در کاهش حوادث رانندگي دارد، گفت: برابر آخرين مطالعاتي که به صورت مشترک همکاران ما در مجموعه پليس راه و همکاران در مجموعه پليس ترافيک شهري در کنار شهرداري و سازمان راهداري انجام دادهاند، بالغ بر 5200 نقطه پر تصادف اولويتدار در سطح معابر شهري و جادهاي کشور شناسايي شده است.وي افزود: اين نقاط مستعد بروز تصادفات و حوادث رانندگي هستند؛ شايد شرايط هندسي، محيطي يا علائم و تجهيزاتي که آن زيرساخت دارد، دچار معايب و نواقصي باشد که در شرايطي مانند مهآلود شدن يا لغزندگي جاده تشديد هم ميشود.معاون عمليات پليس راهور ادامه داد: در يکي دو سال گذشته با جلسات متعددي که برگزار شد، در جادهها يک اولويتبندي صورت گرفت. حدود 887 نقطه به عنوان اولويت اول در دستور کار عزيزانمان در سازمان راهداري کشور قرار گرفت. خوشبختانه با تلاشي که مجموعه دولت، راهداري، وزارت راه و ديگر سازمانها انجام دادند، 95 درصد اين نقاط که تحت عنوان اولويت اول شناسايي شده بودند، تاکنون رفع شده است و مابقي نيز که اقدامات بزرگ مهندسي نياز داشته، درحال انجام است و انشاءالله نتيجه خواهد داد.وي درباره وضعيت معابر شهري افزود: در معابر قدري عقبتر هستيم. شهرداريها پراکندگي بيشتري نسبت به وزارت راه و سازمان راهداري دارند. بالغ بر 65 درصد نقاط شناسايي شده در معابر شهري کشور همچنان باقي ماندهاند و مطالبه ما از شهرداريها و عزيزانمان در معاونت عمراني وزارت کشور اين است که اين نقاط تصادف و مستعد حادثهخيزي که شناسايي شده، در اولويت برنامهها قرار گيرد و در اسرع وقت ايمنسازي شود.معاون عمليات پليس راهور همچنين با اشاره به مراحل ايمنسازي، گفت: در فرآيند ايمنسازي نقاط حادثهخيز پس از شناسايي، ابتدا گام اول يعني آشکارسازي را داريم. همه اين نقاط عموماً با علائم خاص، فسفري، نوشتهجات، نقوش و اطلاعرسانيها آشکارسازي شدهاند. گام بعدي، تشديد حضور همکاران ما تحت عنوان تيمهاي گشت و پاسهاي پياده براي آرامسازي و پيشگيري از تصادفات است که در دستور کار قرار دارد. گام سوم هم ايمنسازي و برنامهريزي براي اصلاح آن نقاط است. در بعد آشکارسازي و تقويت حضور، پيشرفت بسيار خوبي داشتيم، اما در رفع اين نقاط همچنان 65 درصد در حوزه شهري باقي مانده است.وي ادامه داد: در حوزه جادهاي نيز 4800 نقطه شناسايي شده و شناسنامهدار داريم که در توافقات و تعاملات صورتگرفته در اولويت کار عزيزانمان در مجموعه راهداري است و اميدواريم در يک بازه زماني معقول اين نقاط برطرف شود.