رئيس اداره حقوقي پليس راهور تهران بزرگ به بررسي تردد موتورسواران در بزرگراهها به لحاظ حقوقي و قانوني در تهران پرداخت. سرهنگ خسروي گفت: براساس ماده 20 کليه قوانين و مقررات عمومي مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور در مورد موتور سيکلتها نيز جاري است؛ همچنين طبق بند 92 ماده 1 آيين نامه راهنمايي و رانندگي، موتورسيکلت وسيله نقليهاي است براي حمل انسان (نه بار) که داراي نيروي محرکه است؛ بنابراين از نظر قانون، کوچک بودن يا حجم موتور با سي سي کم، ملاک مستثني بودن از رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي نميباشد. بر همين مبنا رانندگي با کليه موتور سيکلتهاي داراي نيروي محرکه طبق ماده 26 آيين نامه راهنمايي و رانندگي، مستلزم داشتن گواهينامه رانندگي است.سرهنگ خسروي آمار تصادفات موتور سواران در پايتخت را از ابتداي سال 1404 تاکنون، بالغ بر 26 هزار فقره اعلام کرد که از اين ميان حدود 12 هزار فقره منجر به جرح و 246 مورد منجر به فوت شده است؛ از ميان تصادفات فوتي، تعداد 142 مورد در معابر بزرگراهي، 91 فقره در خيابانهاي اصلي، 6 فقره در تونلها و 7 فقره در خيابانهاي فرعي به وقوع پيوسته است.سرهنگ خسروي ادامه داد: پليس راهنمايي و رانندگي با قوت و جديت و به تناسب تواناييها و تجهيزات در اختيار، با موتور سيکلت سواران متخلف برخورد قانوني مينمايد به نحوي که از ابتداي سال 1404 تا کنون حدود 5/1 فقره تخلف کلاه ايمني، 600 هزار فقره تخلف عبور از محل ممنوع، 282 هزار فقره تخلف توقف در پياده رو و بيش از 400 هزار فقره تخلفات مربوط به پلاک را اعمال قانون کرده است.