مديرکل پست استان يزد مطرح کرد:پست يزد در مسير تحول ديجيتال و خدمات هوشمنديزد-خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: در نشست خبري مديرکل پست استان يزد، حميدرضا آقاجاني با حضور اصحاب رسانه، گزارشي از فعاليتها، دستاوردها و برنامههاي آينده اين اداره کل ارائه کرد.آقاجاني در ابتداي سخنان خود با تقدير از تلاش کارکنان پست در سراسر کشور، بهويژه همکاران پرتلاش استان يزد، گفت:«پست يزد به عنوان يکي از استانهاي پيشرو در کشور شناخته ميشود و در بسياري از شاخصها، از جمله خدمات الکترونيکي و لجستيکي، عملکرد قابلتوجهي داشته است.»وي با اشاره به گستردگي شبکه پستي استان افزود:درحال حاضر خدمات پستي در يزد از طريق 18 دفتر پستي دولتي، 76 دفتر پيشخوان، 13 دفتر ICT روستايي و 87 نمايندگي قبول روستايي انجام ميشود و روزانه بين 12 تا 15 هزار مرسوله پستي در استان جابجا ميگردد.مديرکل پست استان يزد با بيان اينکه مفهوم «پستچي» در دنياي امروز دگرگون شده است، اظهار داشت:«پستچي امروز تنها نامهرسان نيست، بلکه حامل خدمات نوين الکترونيکي و تجارت ديجيتال در جامعه است.»آقاجاني در ادامه از انعقاد تفاهمنامههاي همکاري با دستگاههايي همچون ثبت احوال، سازمان اوقاف و شهرداريها خبر داد و گفت: در قالب اين همکاريها، خدماتي نظير صدور و توزيع شناسنامههاي نوزادان و متوفيان و همچنين ابلاغيههاي رسمي اداري، از طريق شبکه پست استان انجام ميشود.وي با اشاره به اجراي طرح ملي نشاني استاندارد اماکن (GNAF) افزود: «اين طرح تاکنون در بيش از 370 روستا بهصورت ميداني و 280 روستا بهصورت دادهآمايي اجرا شده و تابلوهاي نشاني در مناطق شهري و روستايي درحال نصب است.»مديرکل پست يزد احياي مرکز نوآوري پست استان را گامي در جهت نوسازي خدمات دانست و گفت: در اين مرکز، فرآيندهاي پستي با شرايط جديد تجارت الکترونيک هماهنگ شده و زيرساختهاي لجستيکي هوشمند توسعه مييابد.وي همچنين از توزيع 27 هزار گذرنامه زائران اربعين در کمتر از 15 روز توسط پستچيهاي يزدي خبر داد و افزود: «همکاران ما در شرايط سخت، بدون وقفه و با تعهد بالا به مردم خدمت کردند.»آقاجاني با اشاره به تقويت پاسخگويي به مردم از طريق شماره چهاررقمي 3700 و سامانههاي 193 و سام اظهار داشت:«امروز شهروندان ميتوانند شکايات، پيشنهادها و درخواستهاي خود را از مسيرهاي رسمي مطرح کرده و پاسخ خود را در کوتاهترين زمان دريافت کنند.»