وزیر اقتصاد ودارایی دردیدار با تولید کنندگان استان سمنان اعلام کرد
ایجاد خط ویژه تامین مالی برای تولیدکنندگان استان سمنان ازمسیر تامین مالی بورس

صفحه شهرستان - تاریخ: 24-11-1402, 00:01

سمنان - خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با تولید کنندگان استان سمنان از ایجاد خط ویژه تامین مالی برای تولیدکنندگان استان سمنان از مسیر تامین مالی بورس خبرداد و افزود: باایجاد این خط ویژه حداکثر ظرف یک تا دوماه اززمان ارائه مستندات کار تامین مالی تولید کنندگان استان سمنان انجام می‌شود.
دکتر احسان خاندوزی که در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان شرکت کرده بود، مجموعه فضای تولید و سرمایه‌گذاری در استان سمنان را مثال زدنی توصیف کرد و بر ایجاد کمیته مشترکی بین معاونت اقتصادی وزارت اموراقتصاد و اتاق بازرگانی ایران بمنظور تهیه متن مناسبی درجهت مردمی سازی اقتصاد و ارائه این متن درقالب لایحه به دولت و مجلس تاکید کرد.
در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان که باحضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران واحدهای اجرایی و تولیدی استان و همچنین اعضای اتاق بازرگانی استان سمنان برگزارشد، رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان باابراز تاسف از سهم اندک بخش خصوصی و تعاونی دراقتصاد کشور، خواستار افزایش سهم بخش خصوصی به بیش از 50 درصد شد.
فرج‌الله معماری، خواستار تصویب قانون مردمی سازی اقتصاد ملی، کاهش نقش دولت و افزایش سهم و نقش بخش خصوصی دراقتصاد ملی شد و آمادگی اتاق بازرگانی سمنان را درجهت تدوین پیش نویس این لایحه باهمکاری اتاق ایران اعلام کرد.
ناترازی بودجه عمومی دولت و ضرورت چابک سازی دولت و برون سپاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی واقعی درجهت رشد و توسعه اقتصادی و جهش دراقتصاد کشور، تصویب قانون جامع و کامل درجهت تسهیل ورود بخش خصوصی به بخش‌های گوناگون اقتصادی، افزایش نرخ ارز، افزایش سطح دستمزد و قیمت مواد اولیه و همچنین افزایش نرخ حاملهای انرژی و تحریم‌های ظالمانه و محدودیتهای بین المللی، عدم پرداخت بموقع مطالبات واحدهای تولیدی ازسوی دولت، تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید و تعیین اولویت درتخصیص منابع مالی طرح‌های نیمه تمام ازدیگر مواردی بود که درسخنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان بر آن تاکید شد.
دراین جلسه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار استان و تنی چند از تولید کنندگان استان به طرح دیدگاهها و مشکلات بخش تولید استان پرداختند.