معاون وزير راه و شهرسازي گفت: سال گذشته از 56 فرودگاه تحت مالکيت شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي 55 فرودگاه زيانده بودند که اقتصادي کردن آنها در دستور کار است. محمد اميراني در دومين روز از نهمين نمايشگاه بينالمللي حمل و نقل و لجستيک در نشست خبري گفت: اين شرکت از بهمن ماه 1403 تاکنون 15.5 همت درآمد داشته که 73 درصد آن از طريق راههاي هوايي و کنترل ترافيک پروازهاي عبوري و مابقي از ارائه خدمات در فرودگاههاي به دست آمد.معاون وزير راه و شهرسازي افزود: يکي از وظايفي که وزير راه و شهرسازي بر عهده ما گذاشت اقتصادي کردن فرودگاهها بود، اين درحاليست که از 56 فرودگاه تحت مالکيت شرکت فرودگاهها در سال گذشته 55 فرودگاه زيانده بود و اقتصادي کردن آنها با توجه به شبکه پروازي فعلي کشور کار دشوار است.اميراني ادامه داد: در جهان امروز اقتصادي کردن فرودگاههايي که کمتر از يک ميليون نفر مسافر در سال داشته باشند دشوار است و 80 درصد فرودگاههاي ما نيز زير يک ميليون نفر در سال مسافر دارد لذا نيازمند برنامه و کمک هستيم. وي گفت: مطابق برنامه هفتم پيشرفت آيين نامه واگذاري مديريت فرودگاهها را به تأييد هيئت وزيران رسانديم و براساس آن ميتوانيم برخي فرودگاهها را به بخش خصوصي واگذار کنيم.معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اکنون درحال احصاي اين فرودگاهها هستيم و تا پايان سال تلاش ميکنيم حداقل دو فرودگاه را به بخش خصوصي واگذار کنيم. در عين حال فرودگاههايي که متقاضي نداشته باشند، به مناقصه گذاشته ميشوند. اميراني گفت: اولويت ديگر شرکت فرودگاهها، تجهيز فرودگاهها به سامانههاي کمک ناوبري است. در اين راستا هرچند تحريمها به عنوان يک مانع وجود دارد اما با تلاش مديران توانستيم استانداردهاي مورد نياز پروازي، تجهيزات ابزارآلات دقيق فرود، سيستمها، رادارها و غيره را تامين کنيم.وي از نصب نخستين رادار بومي در فرودگاه اهواز خبر داد که توسط دانشگاه صنعتي اصفهان طراحي شده بود. همچنين نصب خريد دو رادار ديگر در فرودگاه کشور، بهسازي باند يک فرودگاه مشهد، سيستمهاي روشنايي باندها و سيستمهاي مخابراتي در دستور کار است.