چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:



۱۲

اسفند
۱۴۰۰
صفحه خبر: *مهرداد ویس‌کرمی، دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت و نماینده حامی صیانت، در توییتی منتقدان و مخالفان این طرح را «گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده‌بلند» نامید. وی در توئیتی درباره اهمیت طرح صیانت نوشت: «1. به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است. 2. در کشورهای پیشرفته قانونمند است. 3. چندوجهی، پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه‌ای است. 4. گرگ‌های مجازی و ‎سگ‌های قلاده‌بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند. 5. قانونمندی، به نفع کسب و کارهای سالم مجازی است.» وی پیش از این نیز گفته بود برخی از مسائل ماهیت حاکمیتی دارند و تصمیم‌گیری درباره آن در قالب یک وزارتخانه نمی‌گنجد و از آنجایی‌که فضای مجازی اهمیت ویژه دارد باید کل نظام درباره آن تصمیم‌گیری کند. این طرح بدون تردید 3 تا 5 سال آزمایشی اجرا خواهد شد. در این باره، مقاله آقای بنی‌اسدی را در صفحه3 روزنامه امروز بخوانید.
*دیروز تلویزیون اعلام کرد رئیس‌جمهور رئیسی بدون اطلاع قبلی ایران‌خودرو را مورد بازدید قرار داده است. در عین‌ حال، وزیر صمت، دوربین، خبرنگار و مسئولین خودروسازی را هم در خبر نشان داد! قبلاً فکر می‌کردیم در دولت جدید که نامش «دولت مردمی» است، بازدیدهای بدون اطلاع قبلی با دولت‌های قبلی فرق می‌کند و بدون اطلاع تلویزیون و مسئولین انجام خواهد شد ولی دیدیم که در این دولت هم مثل دولت‌های قبلی، منظور از بدون اطلاع قبلی، بدون اطلاع قبلی مردم است نه تلویزیون و مسئولین. البته این احتمال هم وجود دارد که دوربین‌ها و وسایل عکاسی، به دلیل هوشمند بودن، واقعاً هم بدون اطلاع قبلی، خودشان خبر شده و در صحنه حاضر شده باشند. مسئولین هم که در هوشمند بودن جای خود دارند!
*رسانه‌های بین‌المللی تحلیل‌های زیادی درباره جنگ اوکراین ارائه می‌دهند که وجه مشترک آنها کاهش قدرت روسیه و افول نفوذ این کشور در منطقه است. العربی‌الجدید نوشت: نتایج جنگ کنونی در اوکراین، تاثیر محتملی بر نفوذ روسیه در سوریه و بطور کلی منطقه دارد حتی اگر این تاثیر فوری نباشد. القدس‌العربی نوشت: در پی جنگ اوکراین، نظم جهانی رو به افزایش است. همین روزنامه این را هم نوشت که «خرس روسی خیال کرد سرش را در عسل فرو می‌برد اما سرش را در لانه زنبورها فرو برده است».


ارسال دیدگاه
نام: ایمیل: دیدگاه: