چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت نام

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:



۲۹

مهر
۱۳۹۹
صفحه خبر: *سید محمود جوادی
بهمن سال گذشته بود که ورود رسمی کرونا به کشور از طریق وزارت بهداشت اعلام و به دستور رئیس‌جمهور ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شد تا این ویروس مرگبار با همت دولت و همکاری مردم ریشه‌کن شود اما تاکنون بیش از 30 هزار فوتی بر اثر این بیماری و 530 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و روزانه حد‌اقل 250 نفر از هموطنان جان خودرا بخاطر این بیماری از دست می‌دهند و متاسفانه دیروز این رقم به 337 نفر رسید.
در این مدت (نه ماه) روزهای پرفراز و نشیبی را دیدیم، از موج اول کرونا گرفته تا اوج‌گیری آن و از التماس مسئولین به رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی تا سفر‌های غیرضرور مردم و نادیده گرفتن شرایط بحرانی کشور. این 9 ماه نشان داد که اداره کشور و سلامت مردم با التماس مسئولین و خندیدن به توصیه‌های دلسوزانه آنان توسط بی‌شماری از مردم ممکن نیست.
تعطیل کردن چند روزه کلانشهرها و رها کردن مردم به حال خود بدون هیچ برنامه‌ای برای کنترل سفرهای بین شهری و نبود مدیریت یکپارچه در سطوح بالا برای مقابله با بحران کنونی، دورنمای مه‌آلودی را در ذهن ترسیم می‌کند که امید به زندگی در کشور را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده است.
آمدن سپاه و ارتش به میدان مبارزه با کرونا به دستور رهبر انقلاب و قرار گرفتن بیمارستانها و مراکز درمانی وابسته به نیروهای مسلح برای معالجه بیماران کرونایی توانست تا حدودی آمار بهبودیافتگان را بالا ببرد و نشان داد در شرایط بحرانی مانند اپیدمی کرونا در کشور، می‌توان از نیروهای مسلح کمک گرفت و سلامت مردم را با ورود نیروهای مسلح به میدان مبارزه با بیماری‌های مرگبار تا حدودی تضمین کرد.
مراکز درمانی وابسته به ارتش و سپاه تاکنون توانسته‌اند بار عظیم هزینه‌های مادی و انسانی ناشی از شیوع کرونا در کشور به دوش بکشند و نشان می‌دهند بکار گیری ظرفیت نیروهای نظامی کشور در حفظ سلامت جامعه چنان موثر است که نادیده گرفتن آن می‌تواند به قیمت بالا رفتن آمار قربانیان ویروس کرونا و ماندگاری بیشتر این بیماری مرگبار در کشور تمام شود.
مشارکت صدها هزار بسیجی در طرح واکسیناسیون سرخک، سرخچه و ریشه‌کن کردن فلج اطفال در سالهای گذشته نشان داد بکارگیری نیروی انسانی، ظرفیت و امکانات موجود در بخش نظامی کشور می‌تواند راهگشا باشد و در تامین سلامت جامعه نیز بسیار مفید واقع شود همچنین به جامعه پزشکی کمک شایانی کند.
حال که آخرین آمار قربانیان در 24 ساعت گذشته به 337 نفر رسیده و آژیر قرمز برای چندمین بار به صدا درآمده نیز می‌توان از ارتش و سپاه کمک گرفت و به شکلی دیگر از آنها برای حفظ جان و سلامت مردم استفاده کرد.
جلوگیری از ورود و خروج خودروها در مبادی ورودی شهرهای بزرگ و کنترل جدی و قاطع سفرهای غیرضرور یکی از موثر‌ترین راه‌های مقابله با شیوع گسترده کرونا در کشور است که تنها با اجرای نظم ارتش‌گونه امکان‌پذیر است و ستاد ملی مبارزه با کرونا چاره‌ای جز درخواست کمک از فرمانده کل قوا برای صدور اجازه ورود میدانی نیروهای مسلح به عرصه استقرار در مبادی ورودی شهرهای بزرگ ندارد.
به نظر می‌رسد حال که آمار مبتلایان و قربانیان کرونا روز به روز بالاتر می‌رود و سیاست‌های آزمون و خطای ستاد ملی مبارزه با کرونا در کنترل این بیماری شکست خورده است باید چاره کار را در مسیر دیگری جستجو کنیم و به نتیجه این مسیر جدید امیدوار باشیم.


ارسال دیدگاه
نام: ایمیل: دیدگاه: